จิตวิญญาณและการพัฒนาวิชาชีพครู                                                                2(1-2-3)

Spirit and Development of Teaching Development

จิตวิญญาณความเป็นครู พัฒนาการของวิชาชีพครู คุณธรรม จริยธรรมของครู แนวปฏิบัติตนใน   การเป็นแบบอย่างที่ดี กฎหมายที่เกี่ยวข้องกับครู บริบทของชุมชน พหุวัฒนธรรม ความแตกต่าง  ทางวัฒนธรรม อนุรักษ์วัฒนธรรมและภูมิปัญญาท้องถิ่น บูรณาการภาษา วัฒนธรรม ปรัชญา  เศรษฐกิจพอเพียงในวิชาชีพครู ใช้ทักษะการฟัง พูด อ่าน เขียนภาษาไทยและอังกฤษเพื่อการสื่อสารในวิชาชีพครู พัฒนาตนเองให้มีความรอบรู้ ทันสมัย และทันต่อการเปลี่ยนแปลง

Spirit of teacherness, development of teaching profession, moral and ethics for     teacher, practice of a good model, laws related to teacher, social context, multi-              cultural context, cultural differences, cultural and local intelligence conservation,    integrate language, culture and sufficient economy into teaching profession, uses                  of listening, speaking, reading, and writing for teaching profession communication, self-development for competence, up-to-date, and keeping up with changes