Human-Computer  Interaction

หลักการเบื้องต้นของการปฏิสัมพันธ์ระหว่างมนุษย์และคอมพิวเตอร์ประกอบด้วยปัจจัยด้านมนุษย์ การออกแบบองค์ประกอบของภาพ ส่วนปฏิสัมพันธ์กับผู้ใช้ และ ประสบการ์ผู้ใช้ วิเคราะห์ประสิทธิภาพ กระบวนการรับรู้ ผลศึกษาความใช้งานได้ สภาวะแวดล้อมของการใช้งาน แนวทางการออกแบบระบบที่มีมนุษย์เป็นศูนย์กลาง  แนวทางการประเมินผล การพัฒนาวิธีติดต่อผู้ใช้ที่มีประสิทธิผล มาตรฐานด้านความใช้งานได้ เทคโนโลยีด้านอุปกรณ์และระบบที่มีส่วนสัมพันธ์กับการใช้งานของมนุษย์ส่วนสนับสนุนผู้บกพร่องในการรับรู้ 

Introduction to the basic concepts of human-computer interaction,  visual design elements, user interfaces, and user experience. including human factors,  performance analysis, cognitive processing,  usability studies,  environment, aspects  of  application domains,  human  centered e valuation, developing  effective  interfaces, usability  standards,  emerging  technologies,  human centered software providing  access  for  those  with  sensory  disabilities,  the  laboratory component   covers effective user interface design for devices and software


การวิเคราะห์พฤติกรรมของบุคคลและกลุ่มอย่างครบถ้วน มีจุดมุ่งหมายเพื่อให้เข้าใจถึงวิธีการที่องค์กรสามารถมีส่วนร่วมได้อย่างมีประสิทธิภาพและในเวลาเดียวกันจะช่วยยกระดับคุณภาพชีวิตการทำงานของพนักงาน หัวข้อ ได้แก่ แรงจูงใจพฤติกรรมการให้รางวัลความเครียดพฤติกรรมบุคคลและกลุ่มความขัดแย้งอำนาจและการเมืองความเป็นผู้นำการออกแบบงานโครงสร้างองค์กรการตัดสินใจการสื่อสารและการเปลี่ยนแปลงและการพัฒนาองค์กร การจัดการความรู้เบื้องต้นและการเข้าใจถึงคุณค่าของการจัดการความรู้ในองค์กร การสร้างความรู้ความเข้าใจและสร้างความรู้ในองค์กรความสำคัญของทีมจัดการความรู้และการสร้างองค์กรแห่งการเรียนรู้ การแบ่งปันความรู้ในชุมชน ความท้าทายที่เผชิญในการจัดการความรู้


Comprehensive analysis of individual and group behavior in organizations. Its purpose is to provide an understanding of how organizations can be managed more effectively and at the same time enhance the quality of employees work life, topics include motivation, rewarding behavior, stress, individual and group behavior, conflict, power and politics, leadership, job design, organizational structure, decision-making, communication, and organizational change and development Introduction to knowledge management and to understand the value of knowledge management in organizations. How knowledge is generated, captured, and codified in organizations The importance of the knowledge managing teams and building a learning organization.  Knowledge sharing across communities  The challenges faced in knowledge management


แนวคิดการจัดการและการพัฒนามนุษย์ กระบวนการพัฒนาการเรียนรู้ของมนุษย์ ระบบสารสนเทศเพื่อทรัพยากรมนุษย์ เทคโนโลยีดิจิทัลเพื่อการพัฒนามนุษย์ในองค์กร

Principle of people management and development,  Development process of People Learning, HRIS and digital technology for people development in organization