การสัมมนาเกี่ยวกับปัญหาด้านการจัดการธุรกิจโรงแรมและภัตตาคาร การค้นคว้าและนำเสนอต่อชั้นเรียนโดยดำเนินการเป็นกลุ่ม การร่วมแลกเปลี่ยนความคิดเห็นกับผู้มีประสบการณ์ทางธุรกิจโรงแรมและภัตตาคารที่ได้รับเชิญมาเข้าร่วมสัมมนา

          Seminar on analysis of problems in hotel and restaurant management. research projects ingroups and presenting to class, Discussion and current problems with invited experienced hoteliers and restaurant administrators


แนวคิดและลักษณะทั่วไปของการตลาดโรงแรม ระบบข่าวสารข้อมูล การวิจัยการตลาด เทคนิคการคาดคะเนแนวโน้มการตลาดโรงแรม หลักการ เครื่องมือ และเทคนิค ในการวางแผนบริการ การกำหนดราคา การจัดจำหน่าย การส่งเสริมการตลาด รวมทั้งการจัดทำสื่อความหมาย และสื่อการขายในตลาดโรงแรม และการพัฒนาธุรกิจบริการในตลาดโรงแรม

Concepts and general characteristics of hotel marketing, information system, marketing research, techniques for estimating hotel marketing trends, principles, instruments and techniques in planning of services, pricing policy, distribution, marketing promotion, creating medias for public relation and promotion of hotel marketing and service business in hotel marketing development